מוצרים שימושיים לתפקוד המוח

לתפקוד המוח המיטבי ולשמירה במבנהו נדרשת אנרגיה אותה אנו מקבלים רק מתזונתנו. כמובן שעל המוצרים להיות באיכות הטובה ביותר ולא "פאסטפוד" או לחמניות מקמח לבן יחד עם משקאות מתוקים שבאופן חד משמעי פוגעים בפעילות השכלית ולא מביאים להגנה מספקת בפני הלחץ היום יומי.
שלל הפחמימות הנמצאות באורז חום, קמח מלא ושיבולת שועל מכיל את החומרים המזינים הנחוצים לנו ומבטיח אספקת אנרגיה איטית ומתמשכת למוח. לכן לא מומלצות דייטות ממושכות דלות פחמימות אשר גורמות לעייפות יתר ומצבי רוח קשים.
השפעה נהדרת לבריאות המוח ניכרת בצריכת לציטין – המקור לפוספטידילכולין המגן הבלתי מעורער של כל תא בגופנו ובמיוחד של תאי המוח. פוספטידילכולין מהווה מקור של כולין שהופך לאצטילכולין – אחד הנוירוטרנסמיטרים החשובים ביותר. המקור הטוב של הלציטין הוא חלמון, פולי סויה, אגוזים וגרעינים. ניתן לרכוש את הלציטין בחנויות "טבע" אותו אפשר להוסיף (2-3 כפות ביום) לסלט ולמאחלים שונים אחרים.
אומגה 3 ואומגה 6 ממוצא צמחי (שמן בוראג' או שמן נר הלילה) הנן חסרות תחליף מפני שגופנו אינו מסוגל לייצר אותן בעצמו ולכן צורך עם התזונה.
אבץ, מגנזיום, סלניום, ויטמין D וויטמינים מקבוצת B משחקים תפקיד חשוב בבריאות הנפשית של המוח – הם נוגדים דיכאון, ירידה בפעילות שכלית ועייפות יתר.
התהליכים החשמליים והכימיים המתקיימים במוחנו מייצרים רדיקלים חופשיים אשר גורמים לתהליכי חמצון שפוגעים באופן ניכר בתאי המוח. אך יש לו, כמו גם לשאר הגוף, מנגנון הגנה נגד החמצון של הרדיקלים החופשיים. נוגדי החמצון התזונתיים כמו בטה-קרוטן, אסאקסנטין (נוגד חמצון עוצמתי ביותר המופק מאצות אדומות), לוטאין, ליקופן, פיקנוגנול, ויטמין A, ויטמין E וכו', מסוגלים לבלום את הפגיעות בתאים ולשפר את ביצועיי המוח.
עצה: תצרכו כמויות רבות של נוגדי חמצון, לפחות 10 מנות ירקות ופירות ביום, רצוי בצבעים שונים. אל תשכחו מהירקות כמו פטרוזיליה או כוסברה, אצות ים וקקאו.

מומחית פיטותרפיה ז'אנה טבקול